Prima zi


 Este prima mea zi că și ghid. Mi-am dorit mult acest job dar nu știu dacă mă voi descurca. Sper să fie totul ok și sper ca celălalt ghid să nu fie mai bun decât mine.
 Astăzi sosesc două grupuri din România, iar unul din ele îmi va fi repartizat mie. Pavlos, celălalt ghid, încearcă să mă facă să renunț la job, pentru că până acum, el a fost cel mai bun ghid de pe aici. Probabil îi e teamă de mine. Așa că trebuie să îi arăt că sunt mai bună decât el.
 Sigur voi primi grupul mai puțin cooperant și poate că și autobuzul defect, dar sper ca asta să nu fie un impediment.
 Grupul meu ajunge la 16.00 cu un Charter Corfu, prin agenția de turism Paralela 45. Sper să știe la ce s-au înhămat și să nu îmi dea bătăi de cap.
 Am auzit că unele grupuri nu vroiau să afle nimic despre istoria insulei ci doar să stea la plajă. Nu îmi doresc asta de la grupul meu. Aș vrea ca ei să plece de aici cu ceva mai multe cunoștințe. Pentru că insula este divină și merită cunoscută.

 Este 15.55. Grupul meu trebuie să apară în orice moment. Stau cu pancarda în mână și aștept ca cinenva să mă recunoască.
 Două grupuri au coborât din avion și se îndreaptă spre noi. Unii arată bine. Sunt educați și cred că au resurse zdravene. Iar ceilalți sunt destul de amețiți. Cred că nici nu realizează pentru ce au venit aici. Sigur aceștia vor fi ai mei, pentru că Pavlos nu ar permite niciodată să i se repartizeze astfel de persoane.
 
 Așa cum mă așteptam, cel de al doilea grup mi-a revenit mie. Dar nu contează. Succesul meu va fi încă și mai mare dacă voi reuși să îi strunesc pe acești oameni și să îi fac să înțelegă despre ce vorbesc eu. 

 Bună tuturor. Eu sunt Nadia și împreună vom cunoaște Corfu. Un zumzăit general mă acoperă. Dar îmi fac mai mult curaj și continui. Haideți să ne îndreptăm spre autobuz. Trebuie să mergem să cunoaștem hotelul la care ne vom caza.
 
 Spre surprinderea mea, toți m-au ascultat și s-au îndreptat spre autobuz. Deja mă simțeam mai bine.
 Pentru grupul meu a fost ales Hotelul Livadi Nafsika din Dassia. Un hotel de 3 stele dar care arată mult mai bine decât mă așteptam.
 Este la doar 12 km de Corfu Town și de aeroport așa că am ajuns relativ rapid.
 Acum v-aș ruga să vă odihniți pentru că adevărata exursie în Corfu începe abia de mâine. O să umblăm mult așa că vreau să fiți fresh. Să aveți la voi spray contra țânțarilor pentru că sunt destul de mulți în această perioadă și nu vreau să vă plângeți de ei la fiecare pas.
 Acestea fiind spune, ne vedem mâine dimineață.


 O nouă zi aici în Corfu începe cu un soare ce răzbește printre jaluzelele camerei mele. Mă grăbesc să cobor în hol să îi întâlnesc pe ai mei urmăritori.
 Am pregătit un traseu pentru astăzi și sper să reușesc să mă țin de el.
 Vreau să mergem prima dată în orașul Corfu, pentru a vizita Catedrala Sfântul Spiridon, unde se găsesc Moaștele Sfântului Ierarh Spiridon al Trimitundei, încă din 1453.
 Având cel mai înalt turn din oraș, biserica poate fi văzut
ă de aproape oriunde ar fi privit orașul.
sursa
 I-am dus apoi pe aleea Liston pentru a se relaxa la umbra pomilor.
sursa
 Până în secolul al XIX-lea a fost un mare spațiu gol care servea scopurilor de apărare. Francezii au plantat pomi și au creat una dintre cele mai frumoase piețe publice din Grecia.

 Ne-am îndreptat apoi spre Palatul Sfântului Mihail și Sfântului Gheorghe, construit de către englezi în 1824 și folosit ca reședință oficială a înalților delegați, ca scaun al senatului ionian și reședință a ordinului Sf. Mihail și Gheorghe.
 În fața palatului se află amplasată statuia lui Sir Frederik Adam, guvernator al insulei între anii 1824-1831 cel care a fost responsabil de popularea zonei Paleokastritza, locul lui preferat din insulă. 
sursa
  Într-una din aripile sale, Palatul găzduiește Muzeul de Artă Asiatică. Așa că mi-am dus copii să îl vadă.
 Este un muzeu unic în sudul Europei prin obiectivul și bogăția colecțiilor sale. Aici este găzduită colecția lui Gregorios Manos, un ambasador ce a donat municipiului o gamă largă de produse din Asia și opere de artă.
 Exponatele prezente în muzeu aparțin culturilor chineze, indiene și japoneze, din Neolitic până în secolul XIX. "Vedeta" muzeului este colec
ția de porțelanuri și obiecte de artă chinezești din timpul Dinastiei Shang (1500 î.e.n.), până la Dinastia Ching (secolul XIX).
sursa
 Pentru astăzi cred că este suficient. Nu vreau să vă încarc memoria cu lucruri inutile într-un timp foarte scurt. Restul zilei îl puteți petrece cum vă doriți. Vreau doar ca mâine să fiți pregătiți pentru noi obiective. Vacanța în Corfu abia a început!

 A fost o zi reușită. Sunt mulțumită de mine și mă bucur că le-am putut capta atenția. Zilele următoare vreau să le arăt Muzeul Arheologic, laguna Antinioti, grota Loutses, castelul Aggelokastro și poate mă mai gândesc pe parcurs ce le mai pot arăta. Sunt multe lucruri de văzut aici, în Corfu, dar toate trebuie făcute la timpul lor, pentru a nu îi pierde pe călători pe drum.

 O zi reușită s-a încheiat și mă pregătesc să încep una și mai bună, mâine!

Alte surse: 1,2,3,4.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013.


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Un concealer de calitate ascunde imperfectiunile tenului

Recenzie Carte si Film: Baiatul cu Pijamale in Dungi

CONCURS ANIVERSAR - 2 ANI de BLOGGING